Webshops skal være på de sociale medier

Hvis man har en webshop, så er de sociale medier et godt sted at holde holde interessen for shoppen i live på. På sociale medier som Facebook, Twitter og Instagram kan man derfor lægge poster op, sende tweets ud eller uploade attraktive billeder af sine produkter. Samtidig er de sociale medier en god kanal for at komme i dialog med sine kunder, så man kan få en bedre forståelse for, hvilke produkter kunderne ønsker. Det er også muligt at få direkte feedback fra kunderne omkring nogle af produkterne.

Man ser typisk, at de fleste store firmaer har mange sociale medieprofiler, hvor de er aktive. Derved sikrer firmaerne sig en stærk online tilstedeværelse, hvor der let og nemt kan kommunikeres omkring nye tiltag såvel som nyheder.

Eksempel på en webshop med en stærk online tilstedeværelse

Som eksempel på en webshop, som er tilstede på de fleste sociale medier, kan nævnes webshoppen Oplukkere.dk. Dette er en shop, som er specialiseret i at sælge udstyr til øl og vin på internettet. I shoppen kan man således få mange forskellige flotte og stilede oplukkere og proptrækkere. Man kan endda få sjove og anderledes oplukkere såvel som proptrækkere.

Et eksempel på en sådan anderledes proptrækker kunne således være den berømte piratproptrækker, som er en proptrækker, der er udformet som en étbenet sørøver komplet med en papegøje på skulderen!

Webshoppen sælger også forskellige typer af vinpumper. Dette er produkter, hvor en åben flaske vin kan tømmes for luft efter brug. Derved sikrer man sig, at vinen holder sig frisk i længere tid.

Oplukkere.dk har lanceret en ambitiøs kampagne med opbygning af en række profiler på de forskellige sociale medier. Du kan eksempelvis følge dem på Twitter. Derved er det nemmere for folk at huske på shoppen, når de står og skal have en gave til en ven eller en bekendt. Det er også nemmere for følgerne på de sociale medier at finde inspiration til nye gaveideer, fordi nye og spændende produkter uploades til de sociale medier, når de lanceres online.

Der er således mange gode grunde til at følge sine yndlingsshops på de sociale medier på nettet!

Comments