Hvorfor skal du bruge tryksager?

0

Tryksager har igennem mange år været en populær form for markedsføring af virksomheder.
Visitkort, roll-up bannere, klistermærker, flyers, tilbudsaviser er blot nogle få eksempler på de hundredvis af forskellige muligheder der findes.
I takt med at de fleste virksomheder er blevet digitale i mindre eller større grad, er virksomhedernes markedsføring også flyttet mere og mere over på de digital kanaler, hvor konkurrencen og derfor også priserne for annoncevisninger er eksplodereret!

Og det kan du som virksomhedsejer eller markedsføringsmedarbejder udnytte til jeres fordel.
Priserne på tryksager er grundet ny teknologi blot faldet og mange forbrugere er samtidig blevet mere “blinde” overfor bannere på internettet.

3 måder du kan skille dig ud med tryksager & reklameartikler

Mange forbrugere er ikke længere vant til at modtage tryksager og det kan du udnytte til at skille dig ud fra mængden.

For webshops:
Som webshop bruger du garanteret størstedelen af dit marketingsbudget på Google Ads, SEO & Facebook-annoncer.
Overvej om det kunne give mening, at sende en flyer med alle ordrer.
Budskabet kan f.eks. være rabat på næste ordre eller at I vil sætte pris på en anmeldelse af købet.
Logobolcher eller chokolade er også en billig og yderst effektiv måde at skabe en lille positiv oplevelse for kunden, der øger chancen for at de husker dit brand og vender tilbage som kunde igen.

Direct mail (brev):
De fleste virksomheder modtager forbløffende få breve i dag.
Det faktum kombineret med det fysiske brevs utrolig høje åbningsrate kan du udnytte til at skaffe nye kunder.
Er du en servicevirksomhed, kan du f.eks. sende et brev, der er trykt så det ligner et håndskrevet brev og på den måde fange den potentielle kundes opmærksomhed.
Er du vinduespudser eller gartner kan du f.eks. smide sådanne breve i postkassen hos dine kunders naboer.
Som webshop kan du overveje at sende et personligt brev med en rabatkode ud til dine top 5% bedste kunder eller de kunder der ikke har handlet i et bestemt tidsrum.

B2B muligheder
Som B2B virksomhed, har en ny kunde typisk en langt højere værdi og det betyder også at kunden må koste lidt mere at få ind.
Advokater, marketingbureauer, fragtfirmaer er blot få eksempler på virksomheder der med fordel kan anvende logomerchandise til at blive husket af nye potentielle kunder.
Er du på messe eller til møde hos en ny potentiel kunde, kan du med fordel uddele denne slags små men brugbare gaver, der bliver brugt igen og igen og hver gang minder den potentielle kunde om din virksomheder.
Eksempler på den slags merchandise kunne være: USB nøgler, golfbolde, kaffekrus, kasketter, nøgleringe eller kuglepenne med logo.

Leave A Reply

Your email address will not be published.