Optimering af din detailbutik

0

tilfreds kunde Du har helt sikkert hørt at det blot er et spørgsmål om tid, før de store netgiganter som Amazon ruller ud i Danmark for alvor. Dette får mange ejere af detailbutikker til at ryste i bukserne, og det er meget naturligt. Der er dog rigtig mange ting, du som ejer af en butik kan gøre og stille op. Det er dette, som denne artikel kommer til at handle om. Vi gennemgår nemlig mange af de ting, du som butiksejer kan gøre.

Kom på nettet

Som du sikkert ved, så handler flere og flere danskere online, og dette tal kommer blot til at stige. Ligeledes begynder vi at købe flere ting på nettet, og vi begynder at købe dyrere. Dermed er der helt sikkert også et marked for de produkter du sælger online. Det er dog sværere end noglesinde at starte en netbutik – konkurrencen er større end nogensinde. Har du en fysisk butik har du dog en målgruppe, som du kan trække på, ligesom du har en klar brandingfordel.

Sørg for at få sat dig godt ind i den online markedsføring og hvordan man laver en hjemmeside. Har du ikke den nødvendige viden, kan du også alliere dig med en ekspert. Her skal du dog være opmærksom på, at dette godt kan være dyrt.

Hold dine kunder tilfredse

Tilfredse kunder skaber lange kunderelationer, og det giver i sidste ende flere penge i kassen. Det er jo det, som det hele handler om. Det er dog ikke altid lige nemt at vide, om dine kunder er tilfredse, og her kan det give god mening at lave undersøgelse af kundetilfredsheden. Der er mange gode produkter derude, når det kommer til kundetilfredshedsmålere, men det kan godt være et svært marked at navigere i, hvis du ikke kender det. Derfor kan det også give gode mening at alliere sig med en ekspert. Andet smart hardware til optimering af din detailbutik er en kundetæller.

Vær stærkt lokalt

Det handler også om at være meget stærkt lokalt. Du er nødt til at vinde kunderne i dit lokalområde. De må ikke gå til din konkurrent, for det er ikke sikkert, at der så er nok til at holde skuden kørende. Sørg for at lave nogle events, der kan øge kundeloyaliteten. Det kunne for eksempel være foredrag med mere. Det handler om at blive en ekspert inden for dit område. Når du har lokalområdet kan du gå nationalt! Sørg for at få nogle ambassadører derude.

Leave A Reply

Your email address will not be published.