Bliv glad når du dyrker motion

Vi ved det godt alle sammen, at det er vigtigt at vi dyrker motion i hverdagen. Vi høre fra sundhedsstyrelsen, at vi gerne skal dyrke minimum 1 times motion hver dag, så kroppen holdes sund og rask, samt man undgår at tage alt for mange kilo på maven. For nogle er det nemt og de elsker at dyrke motion, imens det for andre kan være en kamp, at skulle ud og cykle eller løbe en tur…. Er du en af dem, som ikke bliver glad af at dyrke motion og heller vil ligge på sofaen, så læs videre her.

Find en motionsform der passer til dig.

For at blive glad for at dyrke motion, gælder det om at finde en sport eller motionsform, som du synes er sjov eller i hvert fald ønsker at blive god til. Du skal ikke vælge en motionsform, bare fordi du gerne vil tabe dig hurtigt, hvis den motionsform ikke gør dig glad eller bringer et smil frem på læben. (Så vil du nemlig kører død i det, inden du næsten er kommet i gang.) Der findes i dag en masse motionsformer, som du sikkert ikke kender til eller tænker over i hverdagen? F.eks: padeltennis, pull fitness, vandpolo eller orienteringsløb. Så der er helt sikkert en motionsform, der kunne være lige noget for dig! Du skal bare lige finde den først. Du kan finde inspiration eller opdage nye motionsformer på motionsform.dk, hvor du samtidig kan blive klogere på en masse andet.

Hvorfor er motion vigtigt?

Motion er vigtig af mange forskellige årsager. Det forbedrer blandt andet din sundhed, holder kroppen aktiv, bidrager til større velvære og livskvalitet, så din humør bliver mere positiv i hverdagen. At dyrke motion nedsætter din risikoen for at dø for tidligt, da det hjælper til med at forbygge en lang række livsstilssygdomme, såsom type 2-diabetes og hjerte-kar sygdomme. Med andre ord, hvis du gerne vil have muligheden for et langt og lykkeligt liv, kan motion bidrage positivt til dette. Så find din motionsform og kom i gang nu her! Du vil blive virkelig glad for det i længden, tror mig!

Comments