Iværksætterduo kaster sig over biopejs-markedet

Iværksætterne Jesper Nørskov Jensen og Casper Schou har for nyligt kastede sig over nichen biopejse. Formålet er at bygge Danmarks største online informationskilde om biopejse, og de er allerede godt på vej.

Der er gang i kedlerne for iværksætterne Jesper Nørskov Jensen og Casper Schou, der står bag selskabet Dild & Mand IVS, hvori de driver adskillige hjemmesider, blandt andet en om dating, babyudstyr, sexlegetøj – og nu også biopejse.

Tilbage i januar lancerede de siden biopejs-eksperten.dk, og her fire måneder siden ligner det mere eller mindre en komplet side. Målet med projektet er at skabe den største danske informationskilde med informationer om biopejse, og selvom siden på overfladen ser komplet ud, mener hverken Jesper eller Casper, at siden på nogen måde er færdig.

”Vi er uden tvivl nået langt på fire måneder, men i mål det er vi desværre ikke. Spørgsmålet er, om vi nogensinde kommer det. Vi ønsker jo konstant at være up to date med udviklingen inden for biopejse, og hvis vi skal være det, er det nødvendigt løbende at udgive nyt indhold,” forklarer Jesper Nørskov Jensen

Solid erfaring med at bygge hjemmesider

Det er den fjerde hjemmeside, som makkerparret bygger sammen, og arbejdet med de tre foregående er kraftigt medvirkende til, at arbejdet med denne her er gået så gnidningsfrit, som det er.

”Vi har lært rigtig meget af de tre foregående projekter. De begynderfejl, som vi gik i forbindelse med udarbejdelsen af disse, begår vi ikke længere, og det er herligt. Vi lærer dog stadigvæk, men det er bare fedt. Jeg anser det som ganske realistisk, at femte og sjette side bliver endnu lettere at bygge end denne her,” udtaler Jesper Nørskov Jensen.

Hvad bliver næste projekt?

Drengene har det typiske iværksætter-drive, hvor de knapt kan overskue at gøre biopejs-eksperten.dk færdig, før de kaster sig over noget nyt, og derfor har de også en masse ideer til fremtidige projekter. De har dog ikke låst sig endegyldigt fast på en niche endnu.

”Vi har overvejet gør det selv- og heste-branchen faktisk. Det er, som om der er et hul i disse brancher, men vi har endnu ikke tagen nogen endegyldige beslutninger. Det er nok også mere fornuftigt bare at fokusere på vores nyeste hjertebarn, men det er svært, for det er så fedt at starte noget nyt og bygge det op.”

Startede tysk projekt for nyligt

Drengene satte for nyligt et tysk projekt i søen. De vil dog ikke afsløre for meget, om dette projekt, da de frygter, at andre får samme idé.

”Vi gjorde det dels, fordi vi ser en rigtig fin forretningsmulighed i det her tyske eventyr, men det var også bare for at blive klogere på, hvordan man kommer til at rangere med en tysk side. Vi hører jo meget om, at vi i Danmark gør tingene anderledes SEO-mæssigt end i Tyskland. Nu prøver vi danske metoder, og så ser vi, hvordan det går,” afslutter Jesper Nørskov Jensen

Comments