Gode tips til SEO i Silkeborg

At komme til tops på Google kan give lokale virksomheder et stød i den rigtige retning. Øge deres online synlighed. Øge salget. Og øge mængden af besøgende på din hjemmeside og derved salg og henvendelser. Hvem kunne ikke tænke sig det? Lige her får du nogle tips til, hvordan du kan komme til tops på relevante søgeord og lave god SEO i Silkeborg. Så kan du overhale dine konkurrenter.

 

Vi kommer her i indlægget både ind på, hvordan du skriver gode tekster, samt hvordan du arbejder med linkbuilding og på den måde øger din online synlighed.

 

Skriv nogle gode tekster

 

En vigtig ting på dine hjemmeside er, at du har gode tekster. Det fortæller både Google og dine brugere mere om, hvad din hjemmeside eller webshop handler om. Det kan derfor både øge brugeradfærden på din hjemmeside fra dine brugere, og det hjælper Google med at determinere og vurdere din hjemmeside; og om den skal rangere godt i søgemaskinerne.

 

Hvis ikke selv du kan skrive gode tekster, kan du købe dig til dem hos et tekstbureau. Men hvis du sætter dig ned, så kan du helt sikkert godt få skrevet nogle fornuftigt tekster: Du kender jo i hvert fald din virksomhed og dine kunder bedst. Du behøver ikke skrive flere tusinde ord pr. side, men det er en god idé, at du som minimum har et par hundrede ord, hvor du skriver om indholdet på den pågældende underside.

 

En vigtig ting ved dine tekster er, at du også har styr på dine overskrifter. Der findes primært tre overskriftstyper, som er relevante i SEO-mæssige øjemed: H1, H2 og H3. Her er det enormt vigtigt, at du ikke har undersider, som har flere H1′ ere. Det svarer til at have flere titler på en bog, og det kan jo heller ikke lade sig gøre. Dog kan du godt have flere H2′ ere og H3’ere. Du kan antage dine H2-overskrifter som titler på kapitler i en bog, og du har typisk flere forskellige kapitler i samme bog.

 

Arbejd med linkbuilding

 

En anden vigtig ting, som Google kigger på, er hvordan kvaliteten, relevansen og mængden af links er. Altså andre hjemmesider, der linker til din hjemmeside. Det anses om en online anbefaling, og det betyder derfor noget for Google, når de skal vurdere din hjemmeside.

 

Der er en række måder, hvorpå du kan skaffe links på. Start med at forhør dig omkring i dit netværk. Måske er du medlem af en lokal erhvervsforerning eller netværksgruppe, og her ønsker nogle måske at linke til dig. Det kan også være, at du er medlem af en brancherelevant forening; fx hvis du er en frisør, så er du i gruppe med andre frisører. Et link fra dem kan være en rigtig god idé, fordi, som du så tidligere, betyder relevans i de links, du får ind, også meget for din hjemmeside – og link fra frisør til frisør må siges at være relevant.

 

Hvis du ikke kan få lagt en god strategi for linkbuilding, kan du med fordel gå til et bureau, der har en række gode muligheder, som de også kan give dig fordelene af. Der findes nogle dygtige bureauer, som kan være dig behjælpelig med dette arbejdsområde, som er uhyre afgørende for dine positioner i søgeresultaterne.

 

At gå ud og købe en masse tilfældige links er sjældent en god idé. Det kan faktisk skade din hjemmeside enormt meget, fordi Google kan godt finde ud af, hvis det er en meget unaturlig linkprofil, som du får opbygget. Ydermere kan en enorm stigning i din linkprofil på en absurd hurtig periode også forekomme yderst unaturlig, hvorfor dette også kan skade din synlighed i søgemaskinerne.

 

Comments