Tips til at øge brugerengagement

Jeg har set mange apps, som markedsføres godt, og er udviklet med masser af indsats og nye innovative funktioner, men når disse apps skal tage det sidste skridt til app stores, kommer det sande jeg ud af appen og det viser sig, at en sådan apps afvises stort set af brugerne.

Ak !!! denne vision er et ganske almindeligt billede i dagens teknologiske verden, da app ejere investerer masser af kreativitet til at lav en app, men undlader at imponere brugerne med appen, da appen mangler noget, der er populært kendt som bruger engagement.

Bruger engagement er ikke kun defineret af et enkelt aspekt, men i sidste ende er der et par ting, som skal tages i betragtning for at skabe en positiv oplevelse for brugerengagement.

I henhold til de analytiske rapporter er brugerbetydningen mest relevant for appens succes end selve app konceptet. Således tyder det på, at medmindre du tilbyder en faktor 100 til dine brugere for at få adgang til din app, ville de aldrig være villige til at downloade din app.

Det er skræmmende, men sandt ….

Så jeg vil i stedet for at blive foruroliget foreslå dig at arbejde på visse aspekter for at hjælpe dine brugere med at få adgang til den bedst mulige brugeroplevelseserfaring.

Hvis du ikke er sikker på, hvad du skal følge i din app udviklingsproces for en spændende brugerinddragelsesdosis, vil jeg foreslå dig at læse denne artikel og samtidig hjælpe din app … så lad os starte rejsen …

Din app’s onboarding-proces

Onboarding proces ??? Hvad kan der gøres med onboarding proces ??? Nå, det er en meget almindeligt misforståelse, hvilket tyder på, at onboarding processen ikke påvirker appens succes på længere sigt, men du ville blive overrasket over at vide, at din apps onboarding proces rent faktisk påvirker din apps succes på utallige måder.

I det øjeblik, hvor din bruger får adgang til din app, og det allerførste, som din bruger oplever, er den lange og trættende app onboarding proces, hvor mange forskellige rubrikker skal udfyldes for at få adgang til din app. Tro mig, så vil din bruger aldrig spilde tid på dette og i frustration vil i stedet for at få adgang til din app foretrække at opgive din app.

Hold din applikations onboarding proces så minimalistisk som muligt, tag kun de nødvendige detaljer og giv brugerne mulighed for at logge ind på deres sociale medieprofil for øjeblikkelig og nem adgang.

Hastighed skal være en ledende funktion af din app

Hvis din app har de bedste funktioner, animationer og design til at tiltrække brugerne, men det tager længere tid end forventet tid at uploade, så er hele din pakke af funktioner og animationer intet andet end et ugunstigt aspekt, og dine brugere lider under den langsomme uploadings tid i stedet for at nyde din app.

App hastigheden er noget, der ikke kan tages for givet, og du kan ikke forvente, at dine brugere skal justere på grund af de forskellige funktioner og animationer, der er tilgængelige i din app.

Du skal optimere din apps læsningstid, uanset hvad …

Den ideelle opladningstid for din app må ikke være mere end 4-7 sekunder, og i undtagelsestilfælde kan den gå til 9 sekunder. Hvis det krydser grænsen, trækker denne grænse så i sidste ende dig nogle få buede linjer på brugerens pande og afslutningsvis vil de afinstallerer din app.

Så arbejde med din apps ydeevne og optimer appens indlæsningstid.

Push meddelelser behøver ikke at blive pushed

Push meddelelser er faktisk ubeskrivelig vigtigt for at holde brugerne i forbindelse med appen og hjælper dig med at opnå indtjeningsfordele, men samtidig hvis du giver en overdreven dosis af push beskeder til dine brugere, bliver de bare irriteret og du kan forvente at appen bliver afvist af brugerne i løbet af ingen tid.

Strategien til at håndtere dette problem er at investere din tid i forskning og sende push beskederne kun på det pågældende tidspunkt, og du skal også tilbyde dine brugere muligheden for at slukke / tænde push meddelelserne som de plejer.

Disse små trin hjælper din app til at skabe værdi blandt brugerne, og det sidste du skal overveje, er at få din app udviklet af et effektivt app udvikling sfirma som Fifium, som har al den nødvendige tekniske eksponering og erfaring til at håndtere dit app projekt effektivt.

Comments