Går din virksomhed op i det psykiske arbejdsmiljø og apv?

0

Medierne taler om det, vennerne taler om det, aviserne skriver om det – stress er blevet en væsentlig større del af det danske erhvervsliv over de seneste år. Folk går ned med stress, fordi de presses fra flere fronter både hjemme og på arbejdet. Med dette øgede fokus på stress, er befolkningen også blevet mere opmærksom på, at deres arbejde går op i en god apv psykisk arbejdsmiljø.

 

Det psykiske arbejdsmiljø er ikke kun vigtigt for en god trivsel blandt ens medarbejdere, man fremmer også samarbejdet mellem dem og dermed udviklingen af virksomheden. Det er derfor ikke kun for medarbejdernes blå øjnes skyld, at der skal være et godt psykisk arbejdsmiljø – det kan ofte også ses på bundlinjen, at medarbejdere trives.

 

Hvis medarbejdere trives, motiveres de også til at være engagerede i virksomhedens mål. På denne vis, vil medarbejderne også oftere informerer ledelsen om forhold, som har betydning for virksomheden situation. Dette kunne være emner som omhandlede det psykiske arbejdsmiljø som eksempelvis mobning, en dårlig stemning i en afdeling eller andre relevante problemstillinger. Netop som ledelsen bliver gjort opmærksom på disse, kan der nemlig gøres noget ved det. Her har I som virksomhed mulighed for at føre arbejdsmiljøproblemerne ind i en apv, så I i fællesskab kan udarbejde løsningsforslag til problemerne, så I ved, hvad der skal gøres, hvis problemerne gentager sig.

Leave A Reply

Your email address will not be published.