Hvad kan Google Ads gøre for din forretning?

0

Google Ads er en betalingsplatform udviklet af Google. Her byder annoncører på forskellige annoncer for at kunne vise materiale på Google. Annoncerne kan blive vist på søgeresultater på Google, men også på videoer på YouTube. Det smarte ved Googles værktøj er, at du kan skræddersy dine annoncer, så det har en rød tråd med din hjemmesides indhold eller det du ønsker at sælge. 

En hurtig måde at få relevant trafik på er ved at anvende betalte annoncer, her kan du se resultater allerede fra dag 1 sammenlignet med Søgemaskineoptimering (SEO), som normalvis tager længere tid før slår igennem, da det er en organisk måde at øge synligheden på. 

Annoncerne på Google Ads kan optimeres så du rammer lige den målgruppe, du er ude efter. Det kræver, at brugerne aktivt søger efter det du har valgt at annoncere. Disse annoncer kaldes PPC (Pay Per Click), det vil sige at du som annoncør betaler hver gang en bruger klikker på din annonce. Så det handler om at brugerne gør det som vi aktivt gerne vil have dem til for at kunne få overskud på vores investering. Hver eneste annonce der oprettes vil altså give forskellige resultater alt efter hvad hensigten er, tiden på året eller noget helt tredje. 

Et digitalt marketing bureau er derfor en oplagt og effektiv måde at få udviklet sine annoncer gennem. Personer der til dagligt arbejder med online markedsføring har træning og ekspertise i at udforme relevante og skræddersyede annoncer til virksomheder. Uanset om der skal målrettes til privatforbrugere eller virksomheder, kan man anvende Google Ads for at ramme sin målgruppe.  

Leave A Reply

Your email address will not be published.