Vind kampen om kunderne med tryksager
Mange tænker “bliver der overhovedet brugt tryksager i dag?”. Det er en forståelig tanke, når man kigger på antallet at trykkerier der har måtte se sig slået af teknologien og ikke mindst online markedsføring. Den største grund til det, er at man enten har været for langsom, eller slet ikke har haft viljen til at følge med udviklingen. Tryksager som produkt bliver i høj grad benyttet i dag af både store og små virksomheder, som en vigtig del af deres marketingmix. Det handler altså om, at de trykkerier der er tilbage i dag har formået at følge med udviklingen.
Med tryksager får du en fantastisk mulighed for at fange din målgruppe uden “støjen” fra de tonsvis af andre annoncører på Google og de sociale medier. Samtidig med dét, kan tryksager ganske enkelt noget som de digitale medier ikke kan – nemlig pirre modtagerens syns- og følesanser. Modtageren får muligheden for at mærke teksturen i papiret og mærke papirkvaliteten, som selvfølgelig er af høj kvalitet og virkelig lækkert at have i hånden, særligt hvis du går den ekstra mil og vælger en lækker finish.
Visitkort, brochure, plakater, bildekorationer… Du ser dem alle vegne – fordi det virker! Når du eksponerer din målgruppe for dit budskab på et trykt medie, vil de have nemmere ved at huske både dig, dit logo og dit budskab ned de har ved at se din annonce på Facebook der bliver overdøvet af “memes”, konkurrerende annoncer og gruppechatten i messenger der tager opmærksomheden.
Hvad med miljøet?
Forurener tryksager ikke miljøet? Både og. Ligesom alt andet har en større eller mindre grad på miljøet, har tryksager naturligvis også – i lille grad. Tryksager kan genbruges 6-7 gange og genbruges til nyt papir, emballage og meget mere.
Størstedelen af alle danske trykkerier er miljømærkede, og selv de der ikke er bruger i høj grad miljøcertificeret papir i tryksagsproduktionen.
Du har altså intet at tabe, men alt at vinde. Udnyt kreativiteten du kan få med trykte medier og fang kunderne på utraditionel vis i mindre forstyrrende omgivelser og sørg for at DU bliver husket frem for konkurrenten.
Har du ingen idé om, hvilke tryksager du skal vælge, hvilket papir det skal være eller noget helt andet, kan du søge hjælp hos et trykkeri der med glæde hjælper dig i gang med at brande dig selv eller din virksomhed offline.
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.