Sådan får du flyttetilbud og flytter nemmest muligt

Tips til en hurtig og med flytning

0

Tidligere stod de fleste mennesker selv for flytningen, når der skulle skiftes bolig. Onkel Kurt kom med sin varevogn og en kasse øl, og efter en 4-5 ture frem og tilbage mellem den gamle og den nye bolig, var alt indboet flyttet. Spejlet var knust, der var slået hjørner bordpladen og klædeskabet blev aldrig sig selv igen – til gengæld havde alle, der havde hjulpet til med flytningen, ondt i arme, ben og ryg i en hel uge efter.

Få et flyttetilbud fra et flyttefirma med erfaring

I dag er de fleste mennesker blevet klogere og hyrer et professionelt flyttefirma til opgaven – det går både hurtigere, er mere sikkert og så er det langtfra så dyrt om nogen måske tror. Der findes i dag adskillige onlineportaler, hvor man helt gratis kan få 3 uforpligtende flyttetilbud på sin flytning, f.eks. Flytte-tilbud.dk. Her opretter man sin flytteopgave i et online skema og får i løbet af et par dage 3 skarpe tilbud fra flyttemænd, der gerne vil påtage sig opgaven.

Husk flytteforsikringen

Man skal dog huske, at et godt flyttetilbud ikke udelukkende handler om pris men også om man har tiltro til flytteforretningen, om de kan flytte på den dag du har valgt, om forsikring er inkluderet osv Den store forskel i priserne dækker også over, at der forskel på flyttefirmaerne. Nogle firmaer er specialiseret i større flytte opgaver og firmaflytninger, og andre er med lastvogne og mandskab parat til at udføre små opgaver – og de vil oftest også være de billigste. I forhold til flytteforsikringen skal man huske, at den ikke dækker, når skaden er hændt fordi ejendelene er pakket utilstrækkeligt. Spejle skal f.eks. være emballeret ekstra omhyggeligt. Sørg i det hele taget for, at alt er pakket forsvarligt. Få evt. et flyttetilbud inklusiv nedpakning udført af flyttefirmaet.

Således flytter du lettest muligt:

  • Bestil 3 flyttetilbud på f.eks. på Flytte-tilbud.dk
  • Hent en flyttemappe på det lokale postkontor.
  • Hent eller få leveret det nødvendige antal flyttekasser.
  • Skriv udenpå flyttekasserne, hvad de indeholder (eventuelt på labels).
  • Anvender du avispapir som fyld, skal indboet efterfølgende renses for tryksværte .
  • Ryd op i dit rod og giv alt overskydende til genbrugsbutikker eller familie.
  • Tøm alle skabe og skuffer – de skal være helt tomme under flytningen.
  • Husk også at ryd loft, kælder, garage osv.
  • Bestil evt. vvsmand til afmontering af hårde hvidevarer.
  • Gem penge, smykker og øvrige værdigenstande et skjult sted.
  • Pak evt. toiletartikler, sengetøj, madvarer osv. separat da du hurtigt kan få brug for det i dit nye hus.
  • Saml alle nøgler til boligen; hoveddør, kælderdør, loftdør, stophane mv.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.