Kalorieberegning kan være en svær størrelse

Sommeren er ved at være over os og for mange betyder det at man gerne vil smide lidt overflødige kilo, så man har en bedre følelse i kroppen når man hopper i sine badeshorts eller badedragt.

Husk på: “Du er dejlig og skøn som du er – Uanset størrelse og vægt!”

Der kan være en jungle at finde ud af hvordan man hurtigst og nemmest taber sig….

Sandheden er bare at der overordnet set kun findes én måde at tabe sig på – Kalorieunderskud!
Derefter kan vi så begynde at snakke om måder hvorpå du kan komme i kalorieunderskud og det er her de forskellige kurer du læser online, i dameblade og på sociale medier kommer i spil. Men det de ofte glemmer at nævne eller tage højde for, er det ene og vigtigste faktum at det hele handler om kalorieunderskud.

Hvordan kommer man i kalorieunderskud?

Som nævnt ovenfor er der forskellige værktøjer du kan bruge til at komme i kalorieunderskud.

Disse værktøjer kan være nogle af de kurer flere og flere sværger til at bruge. Om det er keto kur, fasting, eller en suppekur, så har de alle det samme formål. At skabe et dagligt kalorieunderskud, så du taber dig.

Det bliver bare ofte rigtig restriktivt at holde sig til en kur og noget som de fleste har svært ved at holde fast i over en længere periode, hvilket resulterer i at de fleste mennesker tager alle de tabte kilo på igen, når man holder op med kuren – og hvem gider være på suppekur resten af livet eller bare i et helt år?

Det behøver faktisk ikke være så restriktivt og bøvlet at komme i kalorieunderskud og tabe sig en smule.

I langt de fleste tilfælde er det faktisk nok at øge sit aktivitetsniveau en smule og minimere sit mad indtag en smule. På den måde forbrænder du flere kalorier i løbet af dagen og indtager samtidig færer kalorier.
Dette resulterer for langt de fleste mennesker i et dagligt kalorieunderskud.

Hvis man vil være 100% sikker på at man er i underkud, hjælper det at kende ens ligevægtsindtag, så man ved hvor mange kalorier man skal indtage på daglig basis for at bibeholde sin nuværende vægt og dermed også hvor mange kalorier man skal indtage for at falde i vægt.

Det kræver at man laver en kalorieberegning og derefter tester dette i løbet af 14 dage. Hvis du kan se du smider et par kilo i løbet af de 14 dage. Jamen så ligger du i et kalorieunderskud og er på rette vej.
Hvis du ikke taber dig, men heller ikke tager på, så ligger du på dit ligevægtsindtag, hvor du indtager og forbrænder den samme mængde kalorier i løbet af dagen. Hvis du derimom tager på, så er det fordi du indtager flere kalorier på daglig basis end du forbrænder.

Det behøver faktisk ikke at være mere kompliceret end det.

Indtag færer kalorier og forbrænd lidt flere, ved at øge dit aktivitetsniveau.

Det behøver ikke være en tur i fitness. En gåtur kan faktisk i langt de fleste tilfælde gøre forskellen.

Rigtig god sommer og god fornøjelse med kalorieberegning.